Czy oprócz tzw. talerzyka podczas organizacji wesela możecie spotkać się z dodatkowymi cenami? Sprawdźcie na co zwrócić uwagę podczas podpisywania umowy z menagerem wybranego miejsca.

12 luty 2024
Martyna Dziedzic-Kamińska

Korkowe

Z tą opłatą spotykamy się najczęściej. Zazwyczaj sale weselne oferują dwie opcje podczas organizacji imprezy – alkohol kupiony na miejscu lub własny alkohol z opłatą tzw. korkową. To opłata za przechowanie, schłodzenie i podanie dostarczonych procentów. W zależności od miejsca  może być to ustalona, konkretna suma, opłata za każdego gościa lub opłata za każdą otworzoną butelkę. Zazwyczaj korkowe za osobę/butelkę to niewielka kwota. Waha się między 15, a 50 zł. Mnożąc to jednak przez ilość obecnych na weselu gości lub dostarczonych butelek kwota robi się poważna. Zwróćcie uwagę na podpisywaną umowę z menagerem sali weselnej. To w niej często można znaleźć informację na ten temat. Spotykając się bezpośrednio, pamiętajcie zapytać o tę kwestię.

 

dłoń z butelką nalewająca wino do kieliszka

 

Tortowe

Podobnie jest z tortem i ciastami. Tak jak w przypadku alkoholu, tak i dostarczony słodki poczęstunek może mieć swoją dodatkową cenę. Często sale weselne rekomendują konkretną cukiernię. Jeśli nie skorzystacie z ich podpowiedzi możecie spotkać się z opłatą „tortową” czyli dostarczając tort i ciasto na Wasz wielki dzień zostanie doliczona opłata za ich przechowywanie i serwowanie. Osobno jest też czasem liczenie krojenie. Pamiętajcie dopytać o każdy szczegół. W kwestii organizacji wesela to bardzo ważne – z pewnością macie określony budżet. Jeśli zdecydowaliście się na słodki stół z babeczkami, czekoladową fontanną, owocami itp. jego obsługa również może mieć konkretną cenę.

 

 

Obsługa

Omawiając z kompetentną osobą datę i przebieg Waszej uroczystości z pewnością będziecie musieli podać również czas jej trwania. Zapytajcie o ewentualną możliwość przedłużenia wesela i cenę. Dodatkowe godziny na sali weselnej to kolejne godziny pracy obsługi. Większość obiektów oferuje 10-11h zabawy, ale mogą znaleźć się wyjątki. Musicie dokładnie czytać sporządzaną umowę i dopytywać menagera o te istotne dla Was kwestie, o których pod wpływem emocji często się zapomina.

 złote konfetti i dłonie z kieliszkami

 

Napoje, owoce, lód, zastawa

W dzisiejszych czasach mało co może nas już zdziwić, ale zdarzają się wyjątkowe dodatkowe koszta. Do Waszego rachunku za salę weselną mogą zostać doliczone kwoty między innymi za lód w coolerach, Schłodzona wcześniej wódka stawiana jest najczęściej na stołach w wiaderkach, tak by przez czas trwania zabawy goście stale mogli skosztować zimnych trunków. Za zimne butelki być może będzie wiec trzeba dodatkowo zapłacić. W cenie nie zawsze są też owoce i napoje, a nawet zastawa używana podczas trwania wesela. To ostatnie brzmi dość absurdalnie jednak ostrzegamy, że się zdarza! ;) Możecie spotkać się również z dopłatą za wymianę butelek PET na szkło.

 cooler z butelką na stole

 

Szatnia, parking

Czy organizujecie wesele latem czy jesienią czy wiosną czy zimą na miejscu wesela może być szatnia. Niektóre są samoobsługowo (takie można spotkać najczęściej) jednak zdarzają się te z obsługą, za którą będzie trzeba zapłacić. No właśnie… możecie o obsługę zapytać sami, jeśli zależy Wam by okrycia wierzchnie i rzeczy gości weselnych były pod dobrą opieką, ale może też do szatni być od razu przypisana osoba. Pytajcie! ;) Dodatkową opłatą może być też parking, szczególnie jeśli w miejscu Waszego wesela jest baza noclegowa. Goście, którzy przyjechali na zabawę samochodem mogą być obciążeni opłatą za postój. W zależności od miejsca spotkać można różne oferty. Płacić mogą tylko te osoby, które nie nocują w obiekcie, wszystkie znajdują się na terenie obiektu lub postój może być w cenie korzystania danego dnia z miejsca. Koniecznie zapytajcie o to obsługę i zawrzyjcie w umowie odpowiedni punkt, tak by końcowy rachunek nie zawierał żadnych niespodzianek cenowych.

 

Jak widzicie, ukrytych kosztów może być całkiem sporo. Nie dajcie się zaskoczyć – sprawdzajcie, czytajcie, pytajcie. Spotkania z menagerem obiektu, sali są po to by ustalić konkretne rzeczy i stawki i wyjaśnić wszelkie wątpliwości. W niektórych miejscach zdarzają się nawet dopłaty za włączenie klimatyzacji, obsługę sprzątającą czy zużycie prądu przez Dj-a lub zespół. Mamy nadzieję, że artykuł będzie dla Was pomocny i nie dacie się zaskoczyć w kwestii finansowej! :)

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

29 czerwiec 2020

Komentarze