Dla kogo newsletter jest świetnym narzędziem do promocji? Jak pozyskiwać e-maile? Jakie programy do newsletterów wybrać?

10 czerwiec 2020
Maria Wawrzykowska

Newsletter to informator, który służy do przekazywania informacji przez e-maile. Zapisany na niego użytkownik dostaje regularnie treści o charakterze promocyjnym czy informacyjnym. 

Ale co to dokładnie znaczy? Jak wykorzystać newsletter w swojej firmie?

Newsletter - dla kogo?

Newsletter to świetne narzędzie do informowania o tym, co dzieje się w firmie. Na pytanie dla kogo najlepszy jest newsletter odpowiedź jest jedna - dla każdego. Bo tak naprawdę każdy biznes znajdzie dla siebie zastosowanie w e-mail marketingu. 

Jednak są firmy, które bez newslettera mogą mieć znacznie utrudnione zadanie dotarcia do potencjalnych klientów.

Dla kogo może być to idealny sposób, by być w stałym kontakcie z zainteresowanymi produktami czy usługami?

  • sklepy internetowe, np. z dodatkami na śluby, z zaproszeniami ślubnymi, 
  • wypożyczalnie, np. dekoracji na ślub, sukien ślubnych, 
  • sklepy stacjonarne, np. z sukniami ślubnymi, z obuwiem ślubnym, z biżuterią do ślubu, z obrączkami,
  • targi ślubne,
  • restauracje i miejsca na wesela.
     

Chcę mieć newsletter - co dalej?

Jeśli już wiesz, że nie możesz dalej prowadzić swojego biznesu bez newslettera, to czas wykonać kolejne kroki:

  • wybierz platformę do newslettera, dzięki której będzie można automatycznie wysyłać wiadomości, ustawić szablon zgodny z identyfikacją Twojej marki i zaplanować treści biuletynu,
  • stwórz formularz zapisu na newsletter, by tworzyć bazę subskrybentów,
  • miejsce zapisu - zastanów się gdzie będziesz informować o zapisie (blog, strona www, cover photo na Facebooku, Instastory wraz z linkiem w bio kierującym do zapisu, stopka e-maila),
  • daj coś w zamian za zapis do newslettera - niech to będzie poradnik, zniżka na pierwsze zamówienia czy gadżet, który ktoś otrzyma,
  • dobry plan i systematyczność - utrzymuj stały kontakt z subskrybentami, ale pamiętaj, by nie nadużywać ich cierpliwości. Nie wysyłaj co chwilę e-maili z nowościami. Jeśli masz naprawdę świetną wiadomość - to oczywiście podziel się nią ze swoimi fanami. Staraj się jednak trzymać zasady wysyłania newsletterów raz w miesiącu. Nikt nie lubi być nękanym, a jeśli tak się dzieje - łatwo przewidzieć skutek. Dlatego radzę umiar i dobry plan, który zakłada systematyczność i ciekawe treści wysyłane newsletterem. 

 

Jak wysyłać newsletter?

Najlepiej mieć do tego celu odpowiednie programy. Na rynku istnieje mnóstwo firm, które pozwalają korzystać z platform do wysyłki newsletterów. Niestety, jeśli myślimy o prowadzeniu promocji z prawdziwego zdarzenia, pozostają nam płatne platformy. Poniżej proponuję dwie najczęściej wybierany przez użytkowników:

  • FreshMail,
  • GetResponse.

Oba programy mają różnego rodzaju abonamenty, uzależnione od czasu ich wykupienia i liczby użytkowników, do których będziemy słać informacje. Warto prześledzić obie oferty i dopasować taką, która najlepiej będzie pasować do naszych planów związanych z newletterem. 

Jak zachęcić do zapisu na newsletter?

Dzisiaj jesteśmy zalewani informacjami z każdej strony, ale jednak e-mail marketing ma się całkiem dobrze. Dlaczego? Bo nadal chcemy być w kontakcie z markami, które nas interesują. Szczególnie, gdy dostarczają nam wartościowych treści. Dlatego nadal zapisy na newsletter mają się dobrze. A szczególnie, gdy jeszcze coś za ten nasz cenny adres e-mailowy dostaniemy.

Co to może być?

  • konkretny produkt,
  • zniżka na zakupy, bon podarnukowy, kod rabatowy,  
  • poradnik w postaci e-booka.

Warto zastanowić się czego nasza grupa docelowa potrzebuje najbardziej i właśnie to uczynić wabikiem zapisu na newsletter.

Co można przekazać przez newsletter?

Newsletter ma na celu poinformować zainteresowane osoby ofertą i usługami. Dlatego dobrze jest rozplanować wysyłkę z informacjami o różnych akcjach, które się u nas w firmie dzieją. 

Poniżej przedstawiam krótką listę tego, co warto zawrzeć w newsletterze:

  • promocje sezonowe (na święta Bożego Narodzenia, walentynki, dzień kobiet, etc.),
  • zniżki - wyprzedaże kolekcji, zmiana wystawy, rezygnacja z produktu i wyprzedaż ostatnich sztuk,
  • wszelkie nowości w firmie - prezentacje nowej kolekcji, nowych produktów, wydanie książki, wprowadzenie oferty szkoleń, nowych smaków do kart menu, etc.
  • newsletter może także służyć jako poradnik. Wysyłane w nim treści mogą łączyć informacje ważne dla potencjalnych klientów wraz z ofertą firmy. Np. porady dotyczące wyboru sukni ślubnych można uzupełnić konkretnymi zdjęciami modeli z najnowszego katalogu. Wysyłając informacje o tym jak zamawiać zaproszenia, można zaprezentować kilka nowych wzorów. Zapraszając do obejrzenia najnowszej kolekcji dodatków na ślub i wesele, można zaprosić do wpisu blogowego, gdzie czeka sesja stylizowana z udziałem najnowszego wzoru podtalerzy.

 

Każda branża jest w stanie znaleźć sposób, by uczynić newsletter kolejnym kanałem, którym można dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Co ważne - adresy e-mailowe nie zginą tak, jak czasem fani na Facebooku czy Instagramie. Dlatego jest to jedyne pewne miejsce, by mieć kontrolę nad bazą. A ta może nam się przydać w każdym momencie.

Wyobraźcie sobie co by się stało, gdyby nagle zniknęło nasze firmowe konto w mediach społecznościowych? Do kogo byśmy wtedy kierowali nasze treści? Jak byśmy poinformowali o tym, że założyliśmy nowe konto? Warto zatem zastanowić się nad stworzeniem swojej bazy potencjalnych klientów właśnie tworząc zapis na newsletter. Kto wie, jak rozwinie się Twoja firma?

Te adresy mogą okazać się kiedyś bardzo potrzebnymi do dalszych promocji danymi. Zadbaj o nie więc już teraz!

Średnia

0.0

Oceń mój artykuł

Zobacz także

Komentarze