Narzędzia Google, które warto znać, prowadząc firmę
Google kojarzą nam się przede wszystkim z jedną z najsłynniejszych przeglądarek internetowych. Jednak to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania. Google to także mnóstwo różnych narzędzi i platform, które świetnie sprawdzają się w biznesie.
Poniżej przedstawiam kilka, które warto poznać.
Narzędzia Google, które powinieneś znać
Google Statistics
Statystyki powinny być ulubieńcami każdego przedsiębiorcy. Dzięki wiadomościom zawartym w tym narzędziu, zyskujesz ogromną wiedzę o swoich odbiorcach - kim są, skąd przybyli na stronę, jak długo i gdzie na niej spędzali.
Narzędzie Google Statistics bardzo dokładnie przedstawi informacje o:
- użytkownikach strony - skąd są (z jakiego państwa, miasta),
- o zachowaniach użytkowników - jak trafili na stronę, co przeglądali, na jakim urządzeniu, jaki mieli system operacyjny czy przeglądarkę,
- jaki jest stosunek nowych użytkowników względem tych powracających na stronę www,
- jak dużo czasu spędzają na stronie, co przeglądają, gdzie wchodzą, które zakładki czy wpisy na blogu są najbardziej popularne,
- skąd trafili na stronę, z jakich źródeł (widzimy konkretne strony, które przekierowały ich na naszą witrynę),
- i wiele jeszcze innych cennych danych.
Zapoznanie się z takimi danymi pozwala przeanalizować zawartość strony www. Po co nam taka wiedza? Może okazać się, że trzeba np. uruchomić drugi język na stronie, bo spora część odwiedzających pochodzi zza granicy. Analiza Google Statistics pokaże co chętnie oglądają użytkownicy, by móc zmienić, poprawić naszą stronę www.
Zdecydowanie polecam, jako jedno z podstawowych narzędzi w biznesie on-line.
Google Search Console
To podstawowe narzędzie, które pomoże Ci zadbać o SEO. Dowiesz się o błędach na swojej stronie i jak je naprawić.
Liczne raporty i analizy pozwolą na zoptymalizowanie Twojej strony. Sprawdzisz jak działa pozycjonowanie i które wpisy są najbardziej popularne. Dowiesz się na którym miejscu w wyszukiwarce są frazy na które się pozycjonujesz. Zobaczysz jak działa linkowanie i co warto poprawić.
Pozwoli Ci to prześledzić działania i przygotować konkretne strategie działania w oparciu o twarde dane.
Google Ad Words - planer słów kluczowych
To bezpłatne narzędzie pozwoli Ci znaleźć odpowiednie słowa kluczowe i frazy do pozycjonowania.
Dowiesz się jakie są te najpopularniejsze, ile osób wpisuje takie zapytanie i jaka jest ich konkurencyjność.
Google Trends
Szczególnie pod koniec roku ta platforma cieszy się ogromnym powodzeniem. Znajdziecie tu zestawienie najpopularniejszych zapytań internautów z całego świata.
Jak możecie wykorzystać tę wiedzę w swojej działalności? W połączeniu z wiedzą z planera słów kluczowych dostajecie odpowiedź na to, co jest trendy w wyszukiwarkach. A to już tylko krok do tego, by znaleźć swoje frazy do pozycjonowania. Szczególnie, że możesz prześledzić trendy na przełomie miesięcy i lat. I to za darmo!
Google Alerts
Narzędzie, dzięki któremu prześledzisz co się dzieje w internecie. Wpisujesz odpowiednie alerty- frazy, określasz częstotliwość przychodzenia powiadomień i gotowe.
Dzięki temu możesz śledzić trendy i nowości na swoim rynku. Jeśli gdzieś w sieci pojawi się wpis dotyczący Twojego alertu - dostajesz powiadomienie. I jesteś na bieżąco.
Google Drive
Chmura od Googla, która bardzo przydaje się do w działaniach w firmie. Możesz wrzucić tutaj zdjęcia, projekty, dokumenty i przesyłać je swoim klientom czy współpracownikom.
Narzędzie przydatne i darmowe do 15 GB.
Google Moja Firma
Konto na Google Moja Firma to podstawa. Tworzysz profil, który widoczny jest nie tylko w mapach Google’a, ale zwiększa on Twoją widoczność w wyszukiwarce.
Dostajesz kolejne darmowe miejsce w sieci, w którym możesz przedstawić swoją firmę, podać dokładną jej lokalizację, zbierać referencje i udostępniać nowości.
Google daje nam, użytkownikom, mnóstwo darmowych narzędzi, które pozwolą nam na działanie w sieci. Dlatego zachęcam do zapoznania się z nimi i do korzystania.